dinsdag 16 september 2008

Photoswap op de iPhone

Ik heb sinds een paar weken een iPhone. Alle kritiek waar je in de media mee doodgegooid wordt is ontererecht. Punt. Daar wilde ik het namelijk niet over hebben. Veel interessanter is namelijk Photoswap.

Een omschrijving:

Looking at something worth taking a picture of ? Use PhotoSwap and send your picture immediately to another randomly-selected PhotoSwap user. In exchange you'll get his.

You can reply to each picture you receive with ... another picture of course! And engage in a real photo-based conversation.

Each picture taken has one and only one recipient. Be surprised by a unique glimpse into someone else's life !

PhotoSwap is a ground breaking new social networking application. Don't hesitate to try it out ! No registration or setup required, simply install and enjoy.


Het eerste wat mij opviel is dat net als de meeste internetters ook de iPhone gebruiker van het mannelijke geslacht was. Na slechts enkele foto-uitwisselingen kwam al de eerste foto van een bobbel in een broek. Figuren die er blijkbaar op uit zijn om (plat gezegd) te "fotofappen" Gelukkig is alle misbruik te melden, dus de "report" knop heb ik enkele keren moeten gebruiken.

Deze Female van 31 uit de US is er overigens ook niet van gediend en fotografeert al haar huisdieren. Wij hebben echter maar 1 kat, dus dit 'gesprek' was gauw over. Na een paar foto's van iemand op een terras in Hawaii kwam ik de eerste Nederlander tegen. Al net zo'n vies volkje als de Amerikanen overigens: (even ter uitleg; diegene vroeg om "boobs" waarop ik antwoordde dat ik hoogstens cup A had)
Zoals ik al zei, ik ben een jongetje en weet dat je met een foto van mijn Star Wars films andere photoswap jongetjes blij maakt. Sommigen zijn dan wel weer van het type die er een iets te uitgebreide hobby van hebben gemaakt en elk Star Wars poppetje in hun huis terugsturen. Alsof ik niet weet hoe Obi Wan Kenobi eruit ziet!

Daar kon ik helaas niet tegen op! Gelukkig won ik van een Amerikaan wat betreft de drankencollectie. Mijn kwaliteitswhiskey was fotogenieker dan zijn nep-Baileys.

Vervolgens kwamen er weer een paar nietszeggende figuren met foto's, hoewel iemand op mijn foto's van gitaar en keyboard reageerde door een foto te maken van een gitarenwinkel en vervolgens elke Amerikaanse "cop-car" die hij/zij tegenkwam fotografeerde.

Iedereen met een iPhone en een verveelde bui raad ik dus aan om even te Photoswappen. Met tekst communiceren is nog moeilijk, maar voor alles is een oplossing:

Geen opmerkingen: